Az üzleti siker egyik legfontosabb kulcsa a vevőközpontúság. Ez azt jelenti, hogy minden döntésünk középpontjában az ügyfél áll – nem az, amit mi szeretnénk eladni, hanem az, amire neki szüksége van. Magyarországon is egyre több vállalkozás ismeri fel ennek fontosságát.
A vevőközpontúság nem csupán jó ügyfélszolgálatot jelent. Magába foglalja a termékfejlesztést, az árazást, a kommunikációt, sőt még az üzleti modell kialakítását is. Olyan kérdéseket érdemes feltenni: Milyen problémát oldok meg? Milyen értéket adok? Hogyan tudom a vásárlási folyamatot egyszerűbbé és élvezetesebbé tenni?
A magyar vásárlók elvárásai is változnak – fontos számukra a gyors kiszolgálás, az átlátható információk és az őszinte kommunikáció. Egy ügyfélbarát üzlet nemcsak elad, hanem kapcsolatot is épít, visszajelzést gyűjt és tanul belőle.
A vevői élmény fejlesztésére ma már számos eszköz áll rendelkezésre: kérdőívek, vásárlói interjúk, A/B tesztek vagy akár chatbotok. Aki valóban figyel az ügyfeleire, és hajlandó fejleszteni a szolgáltatásait, az hosszú távon lojális vásárlóbázist építhet ki.