Sok vállalkozó napi szinten küzd azzal, hogy az ideje korlátozott, és csak akkor keres pénzt, ha aktívan dolgozik. A passzív jövedelem azonban lehetőséget ad arra, hogy a vállalkozás bevételt termeljen akkor is, amikor a tulajdonos éppen nem dolgozik.
A passzív jövedelem nem „ingyen pénz”, hanem olyan bevételi forrás, amit egyszer kell felépíteni, utána viszont rendszeresen termel. Ilyen lehet például egy online kurzus értékesítése, egy e-könyv, egy jól automatizált webáruház, vagy akár egy olyan szoftver/szolgáltatás, amit havidíjért használnak.
Magyarországon egyre népszerűbbek a digitális termékek és az előfizetéses modellek. Egy tanácsadó például összeállíthat egy 6 hetes online tréninget, amit bárki megvásárolhat, vagy egy webfejlesztő létrehozhat egy sablongyűjteményt, amit digitálisan értékesít. Ezekhez elegendő egyszeri energia, de hosszú távon pénzt termelhetnek.
Ingatlan bérbeadás, részvényekből származó osztalék vagy franchise jogdíjak szintén passzív bevételek lehetnek, ha valaki nagyobb tőkével rendelkezik. Fontos azonban, hogy minden ilyen jövedelmi forma mögött stratégia, piaci ismeret és tudatos építkezés áll.
Aki hosszú távon gondolkodik, annak érdemes legalább egy ilyen passzív lábat beépíteni az üzleti modelljébe. Ez nemcsak stabilitást adhat, hanem szabadságot is – és lehetőséget, hogy a vállalkozó valóban a fontos dolgokra koncentráljon.