A mesterséges intelligencia (MI) egyre nagyobb szerepet kap a magyar vállalatok működésében, különösen a gyártás, logisztika, ügyfélszolgálat és marketing területein. 2025-ben már számos közép- és nagyvállalat használ MI-alapú megoldásokat a hatékonyság növelésére és az ügyfélélmény javítására. Például a chatbotok egyre elterjedtebbek, lehetővé téve a 24/7-es ügyfélszolgálatot, míg a gyártásban a prediktív karbantartás segíti a gépek időbeni javítását, csökkentve a leállások számát.
A magyar vállalkozásoknak azonban nemcsak a technológiai befogadásával, hanem az alkalmazottak átképzésével és a megfelelő adatkezelési szabályok betartásával is meg kell küzdeniük. Az MI bevezetése jelentős beruházást igényel, és sok cég még mindig küzd a megfelelő szakértők megtalálásával. Ugyanakkor az állami támogatások és EU-s pályázatok segítik a digitalizációt és az MI-alapú fejlesztéseket.
Fontos, hogy a mesterséges intelligencia etikai kérdései is előtérbe kerüljenek, különösen az adatvédelem és az automatizált döntéshozatal átláthatósága terén. A jövőben várhatóan egyre több magyar vállalat épít be MI-megoldásokat a működésébe, ami versenyelőnyt jelenthet a globális piacon.