A vámháború hullámai és a változó piaci szokások elérték Győr partjait is. Bajban az Audi. Leállítások és leépítések várhatnak az egyik legtekintélyesebb magyar gyárra.
Már az egészen közeli jövőben több százan távozhatnak a győri Auditól – értesült több forrásból a 444.hu. A motorgyártás több szegmensében komolyan visszavágják a műszakok számát, ami létszámcsökkentést vetít előre. Sőt, akár egyes elemek gyártása teljesen le is állhat, és a látott dokumentumok valamint az információk nem sugallják azt, hogy középtávon az elbocsátandó munkaerőre szükség mutatkozhatna.
„Jelenleg egy-két gyártósort leszámítva az összes többi sorsa bizonytalan, vagy meg van pecsételve, és csak idő kérdése, hogy mikor zárnak be”
– nyilatkozta a lapnak egy névtelenséget kérő forrás, aki rálát a motorgyártás részlegre. Az előállítás visszafogására a visszaeső kereslet és az amerikai piac bizonytalansága miatt kerülhet sor a lap tudása szerint. Ezért a V6 Otto és az R4-es benzinmotorok kapacitását mérséklik, továbbá a dízel R4 TDI gyártása teljesen leállhat. Továbbá visszafogják a MEB Eco és a PPE elektromos platformok előállítását is az eredeti tervekhez képest.
A portál hiába érdeklődött a fentebbi információk igazát illetően az Audi Hungáriánál, nem kaptak választ. Ahogy arra a kérdésre sem, hogy
a PPE elektromos platform sorozatgyártása bár 2 évet késett, csak most indult be, de máris le kellett állítani – azzal együtt, hogy milliárdos állami támogatás mellett készült el a gyártósor.
Az Audi Hungária a konkrétan felvetett problémákra nem reagált, helyette annyit közölt, hogy az elektromos MEB Eco sorozatgyártásának indítását 2026 év elejére ütemezik, és hogy idővel nemcsak az elektromos hajtásláncokat, hanem azok összetevőit is Győrben fogják előállítani. Bár a C-BEV elektromos motor gyártása megszűnt, arra válaszukban hangsúlyt fektettek, hogy
belső égésű motorok gyártása még sokáig marad az Audi Hungaria termelési programjában, és a legújabb Audik is kapnak motorokat Győrből.
A lap emlékeztet, hogy az általa megismert kapacitásszűkítő tervek több száz ember munkáját érintené, szüntetné meg. Előzetesen hosszabb nyári leállást ütemeztek be, de kicsi a valószínűsége, hogy a piaci trendek őszre megfordulnának. Egy, a 444-hez került dokumentum tanúsága szerint
2025 májusáig 10 százalékkal kevesebb motort gyártottak Győrben, mint 2024 január-májusa között.
Erre azt a választ kapták, hogy az idei termelési adatokat jövő év elején hozzák nyilvánosságra. A lap hozzátette, valójában már 2024-ben is kevesebb autó kapott motort Győrből, mint 2023-ban. Egy szakértő az információkat azzal kommentálta, hogy inkább az a meglepő, hogy ez a gyártókapacitás-csökkentés most következik be, és nem öt évvel ezelőtt kezdődött.
A kiemelt kép forrása: az Audi Hungária Győr Facebook-oldala