A kis- és középvállalkozások (KKV-k) a magyar gazdaság gerincét alkotják. Az összes hazai vállalkozás több mint 99%-át adják, és a foglalkoztatottak mintegy kétharmadát alkalmazzák. A KKV-k döntő többsége 10 fő alatti mikrovállalkozás, sok esetben családi cégek.
Ezek a vállalkozások jellemzően helyi piacokra dolgoznak, de egyre több közülük nyit külföldi piacok felé – különösen az online kereskedelem és szolgáltatások révén. A digitális átalakulás lehetőségeket kínál, de komoly kihívásokat is jelent számukra, például az IT-infrastruktúra vagy az online marketing terén.
A KKV-k fejlődését támogatja az állam is, különféle pályázatokon, kedvezményes hiteleken és adókedvezményeken keresztül. Emellett olyan programok, mint a Széchenyi Kártya vagy a GINOP Plusz is segítik a beruházásokat, munkahelyteremtést és technológiai fejlesztést.
A jövő kihívása, hogy a KKV-k képesek legyenek alkalmazkodni az egyre gyorsabban változó gazdasági környezethez – legyen szó inflációról, munkaerőhiányról vagy digitális versenyről. A versenyképességük kulcsfontosságú a magyar gazdaság hosszú távú növekedése szempontjából.